Bij De Woordenschat Tekst & Redactie kun je terecht voor verschillende soorten (web)teksten. Ik ben gespecialiseerd in het schrijven van artikelen op basis van interviews. Ook kan ik je helpen met redactiewerk.

specialisatie

Interviews en artikelen

Mijn expertise is het schrijven van artikelen op basis van interviews. Bijvoorbeeld langere artikelen met quotes, vraag/antwoord-, of fullquote artikelen. 

Goed interviewen betekent voorbereiden, vragen, luisteren en (durven) doorvragen. Maar ook degene die je interviewt op zijn of haar gemak stellen, want het is niet altijd makkelijk om aan een wildvreemde een verhaal te vertellen. Ik zal altijd mijn uiterste best doen om ervoor te zorgen dat het interview een positieve ervaring is: een prettig, inspirerend en ontspannen gesprek.

Vervolgens ga ik met veel zorgvuldigheid een artikel schrijven. Een artikel dat de nieuwsgierigheid wekt, prikkelt, je aan het denken zet. En bovendien niet alleen feitelijk maar ook gevoelsmatig moet kloppen – ik vind het belangrijk dat de geïnterviewde zichzelf in het artikel herkent. De juiste tone of voice is essentieel. Het resultaat moet niet alleen naar tevredenheid zijn van mijn opdrachtgevers, maar zeker ook van de geïnterviewden.

jarenlange ervaring

Redactie

Als bureauredacteur en onderzoeksjournalist heb ik jarenlang verhalen gemaakt voor radio en televisie. Hierdoor heb ik een neus gekregen voor welke verhalen interessant zijn. En een speurneus om de juiste personen te vinden die ze op een boeiende manier kunnen vertellen.

Weet je niet goed welk verhaal je wilt vertellen? Of hoe je je verhaal boeiend maakt voor de lezer? Zoek je een specifieke (ervarings)deskundige die jouw verhaal kan duiden en verdiepen? Een inspirerende verteller? Ik denk graag met je mee en help je zoeken, binnen en buiten mijn uitgebreide netwerk.

van a tot z

(Web)teksten

Je kunt bij mij terecht voor verschillende soorten teksten, zoals nieuws- en persberichten, teksten voor je website, columns en blogs, (online) artikelen, en teksten voor nieuwsbrieven en social media.

Het type tekst is afhankelijk van je doel. Welke boodschap wil je aan welke doelgroep overbrengen en waarom? Waar je bij print ruimte hebt voor verdieping, is bij webteksten het devies kort, korter, kortst. Daarnaast is het juiste woordgebruik belangrijk om vindbaar te zijn voor zoekmachines zoals Google (SEO).   

Net als jij wil ik graag dat de teksten van a tot z gelezen worden. Online of print, al mijn teksten zijn dus in begrijpelijke taal geschreven. Als communicatieadviseur in de zorg weet ik als geen ander hoe je van ellenlange juridische, ambtelijke of medische teksten kernachtige en begrijpelijke teksten maakt.

Mijn werk

artikel voor 
artsenplatform Doq

Voor DOQ interviewde ik Ehsan Natour over zijn ervaringen als hartchirurg. Hij schreef een boek over omgaan met levenscrises. 

artikel opleiding
nyenrode

Een dubbelinterview met twee docenten aan Nyenrode leidde tot een artikel over de do’s en dont’s van een succesvolle marketeer.

RUBRIEK PLEIDOOI
MEDISCH SPECIALIST

Ik interviewde dermatoloog Amber Goedkoop over haar pleidooi voor vrije beroepskeuze voor medisch specialisten.

"Either write something worth reading or do something worth writing"

benjamin franklin